FANDOM

Uwaga spoiler!
Ten artykuł zawiera informacje o niewyemitowanych jeszcze odcinkach. Wiadomości w nim zawarte mogą nie być oficjalnie potwierdzone i pochodzić z Twitterów aktorów i twórców oraz innych stron, więc mogą ulec zmianie. Proszę nie dodawać niezweryfikowanych informacji i dopisywać źródła do publikowanych newsów.

Songs of Experience to trzeci odcinek 6 sezonu Pretty Little Liars. Miał on premierę 16 czerwca 2015 na kanale ABC Family.

Opis Edytuj

Z powodu ostatnich wydarzeń życie dziewczyn przewróciło się do góry nogami i teraz każda z nich próbuje znaleźć odpowiedź, jaki to wszystko miało to sens. Aria skupia się na Andrew, próbując odkryć, kim naprawdę jest ten chłopak, a Emily stara się nawiązać kontakt z nowym przyjacielem. Spencer otrzymuje specjalną misję wydobycia informacji na temat Charlesa od Ali i Jasona. Hanna chce, aby Kłamczuchy znów się pogodziły, aby razem mogły szybciej poradzić sobie z nieprzyjemnymi wspomnieniami.

Alison nie jest już "tą dziewczyną" i królową szkoły, jak dawniej - kim więc jest teraz? Nowy przyjaciel stara się pomóc jej obudzić w sobie odwagę, aby zacząć od nowa i znaleźć "nową" Alison.

WydarzeniaEdytuj

  • Aria i Ezra odkryli, że Andrew jest adoptowany.
  • Wychodzi na jaw, że Charles był przyjacielem z dzieciństwa Jasona i wbrew temu, co wpierał chłopakowi ojciec naprawdę żył.
  • W domu DiLaurentisów Kłamczuchy znaleźli zdjęcie Jessici ze swoimi dziećmi Charliem. Alison i Jason przeprowadzili szczerą rozmowę na ten temat z ojcem, jednak nie ujawniono jej przebiegu.
  • Andrew wyszedł z więzienia i został oczyszczony z zarzutów.

StreszczenieEdytuj

Spencer rozmawia orzez telefon z Emily. Przyjaciółka informuje ją, że Sara Harvey jest prawie pewna, że to nie Andrew ją porwał. Spencer nie do końca jej wierzy, bo Sara nie na to konkretnych dowodów, jednak Em broni wersji dziewczyny, mówiąc, że przez te dwa lata, kiedy Sara była przetrzymywana Andrew chodził do szkoły. Następnie Emily dzwoni do Arii, ale dziewczyna nie chce uwierzyć, że Andrew nie jest "A", bo wtedy wszystko zacznie się od początku.

Aria dzwoni do Hanny. Dziewczyny przygotowują się do powrotu do szkoły. Hanna mówi, że Mony nie będzie w szkole, bo matka zabrała ją do Saratogi. Hanna zgadza się z przyjaciółką, co do winy Andrew. Chce spotkać się z nią w szkole, ale Aria nie jest przekonana do powrotu. Hanna rozłącza się i wyrywa ze szkolnego albumu stronę ze zdjęciem Andrew.

Emily przygotowuje się do szkoły. Mówi Sarze, że Pam zawiezie ją do domu, ale dziewczyna nie chce wracać. Em pozwala jej zostać i daje telefon, żeby mogły być w kontakcie. Pociesza smutną dziewczynę i ,kiedy próbuje pogłaskać ją po głowie, ta odsuwa się. Zaraz przeprasza Em i zaczyna panikować, więc Emily postanawia zostać w domu i się nią zająć.

Tymczasem Aria zatrzymuje się w The Brew w drodze do szkoły. Zagaduje ją Ezra i dziwi się, że postanowiła już wrócić. Aria przyznaje, że nie jest jeszcze na to gotowa, a mężczyzna proponuje jej, aby została w kawiarni i np. coś popisała, ale Aria nie chce pisać. Ezra zapewnia ją, że, jeśli zostanie, będzie bezpieczna.

Spencer wpada do domu Alison. Mówi jej, że Kenneth kłamał w sprawie Charlesa, ale Alison kłóci się z nią, chociaż sama nie do końca mu wierzy. Spencer namawia ją, aby jeszcze raz porozmawiał z ojcem. Informuje ją też, że zamierza zapytać także Jasona. Ali nie chce wciągać w to brata i ma poczucie winy, że to ona jest przyczyną wszystkich nieszczęść, co Spence próbuje wybić jej z głowy.

Hanna pojawia się w szkole i odkrywa, że żadna z przyjaciółek nie przyszła. Spotyka dr Sullivan, która proponuje jej, aby wpadła do niej i porozmawiała, jeśli ma ochotę, po czym idzie do szkoły. Kiedy dzwoni dzwonek, Hanna czeka jeszcze chwilę i decyduje się iść do szkoły.

W The Brew, Aria przegląda szkole zdjęcia i natyka się na fotografię Andrew. Wchodzi Ezra i dziewczyna zwierza się mu, że chciałaby widzieć, kim naprawdę jest Andrew i dlaczego ich nienawidzi. Ezra oferuje pomoc i dzwoni do lekarza Andrew, podszywając się pod policjanta. Odkrywa, że Andrew był adoptowany.

W szkole, Hanna przychodzi do dr Sullivan. Dzieli się z nią swoimi przemyśleniami, że "A" najbardziej nienawidzi w nich ich przyjaźni i tą ją za wszelką cenę chce zniszczyć. Opowiada o chorej grze, w którą bawił się Charles. Lekarka proponuje jej indywidualne spotkanie, ale Hannie bardziej zależy, aby przyszły z nią też przyjaciółki. Kobieta zapewnia, że znajdzie dla nich czas.

Tymczasem Alison wpada w mieście na Lorezo, który gra w piłkę z chłopcami. Mężczyzna proponuje jej, aby została trenerką drużyny dziewcząt, ale Alison odmawia, mówiąc, że wiele matek nie zechciałoby zostawić swoich córek pod jej opieką.  Lorenzo jednak nie uznaje odmowy. Z wnętrza restauracji spotkaniu przypatruje się Toby. 

W domu Emily, Sara, Emily i Pam szukają ubrań pasujących na Sarę. Pam zakłada, że dziewczyna chce zbudować swoją szafę od nowa. Sara przyznaje, że nie ma wyboru, bo matka oddała wszystkie jej rzeczy, bo potrzebowała miejsca. Pam chce wiedzieć, czemu dziewczyna uciekła z domu dwa lata temu i Sara wyjaśnia, że nie mogła dłużej udawać, że jest szczęśliwa i czekać wiecznie na powrót ojca. Do Em dzwoni Hanna.

Toby odwiedza Spencer i mówi jej, żeby namówiła Alison do zostawienia Lorenzo w spokoju. Dziewczyna uważa, że nie powinna się wtrącać. Wierzy, że Ali zmieniła się i przypomnia Toby'emu, że to dzięki niej udało się im uciec od Charlesa. Chłopak pamięta, jak Alison manipulowała policjantami, ale mówi Spencer, że jeżeli ufa Ali całkowicie, to nie będzie naciskał. Dziewczyna nie odpowiada.

Hanna spotyka się z Emily pod jej domem. Chce zabrać ją na spotkanie z dr Sullivan, ale Emily odmawia, mówiąc, że w domu czeka na nią Sara. Właśnie wtedy przyjeżdża Aria i mówi im o tym, co odkryli z Ezrą na temat Andrew. Według niej stanowi to kolejny dowód, że Andrew może tak naprawdę być Charlesem DiLaurentis.

W tym czasie Spencer odwiedza Jasona i pyta, czy słyszał kiedyś o Charlesie DiLaurentis. Chłopak mówi, że nie zna nikogo o takim imieniu i podejrzewa, że Andrew podał to imię, żeby rzucić podejrzenia na Alison. Spencer dostaje wiadomość od Hanny, że ma jechać do dr Sullivan. Kiedy wychodzi, Jason przyznaje, że był ktoś o imieniu Charlie, ale nigdy nie istniał.

Hanna namówiła przyjaciółki na wizytę u terapeutki i czekają przed gabinetem na Spencer, która po chwili wpada do środa. Mówi im, że Jason wie, kim jest Charles. Był to wymyślony przyjaciel Jasona z dzieciństwa, ale pewnego dnia ojciec powiedział mu, że odszedł. Wszystko wskazuje jednak na to, że Kenneth okłamał syna i Charlie istniał naprawdę. 

Dziewczyny chcą powiedzieć o tym lekarce, ale Emily dostaje wiadomość video ukazujące śpiącą Sarę. Ręka w rękawiczce kieruje w stronę dziewczyny nóż. Ukazuje się wiadomość, że mają 30 sekund, aby opuściś gabinet, bo Sara umrze. Jak najszybciej Kłamczuchy docierają do domu Emily, ale w pokoju nie ma Sary. Na szczęście okazuje się, że brała prysznic. Em przytula zdziwioną dziewczynę.

Nieco później do domu wraca Pam i zastaje w salonie Kłamczuchy. Mówi im, że dowiedziała się na komisariacie, że Andrew Campbell zostanie wypuszczony. Policja nie ma przeciw niemu dowodów i ma alibi na czas, kiedy porwano Monę oraz Sarę. Aria chce wiedzieć, czy Andrew już wyszedł, ale Pam zapewnia, że jeszcze jest na posterunku. Aria zdaje sobie sprawę, że kiedy otrzymały wiadomość z groźbą Andrew był w więzeniu, więc nie może być "A".

Chwilę później, dziewczyny przychodzą do Alison i mówią jej, czego dowiedziały się od Jasona na temat Charlesa. Alison jest zaskoczona i przyznaje, że jej brat zawsze mówił, że w rodzinie czegoś brakuje.Przyjaciółki decydują się poszukać w domu dowodów na istnienie Charlesa. Hanna odbiera telefon od dr Sullivan, przeprasza za ich niespodziewane wyjście i zapewnia, że umówią się z nią ponownie.

Przeszukując dom, Alison mówi Spencer, że Toby nadal jej nienawidzi. Opowiada jej o Lorenzo i podejrzewa, że Toby zdradził mu wszystkie przewinienia, jakich się dopuściła. Spencer dostrzega, jak Lorenzo podoba się dziewczynie i mówi, że dostała od losu drugą szansę i nie może jej zmarnować. W tym czasie Aria znajduje w słoiku z guzikami interesujące zdjęcie.

Dziewczyny rozmawiają o znalezionym zdjęciu, które przedstawia Jessicę z małą Alison w ramionach i dwoma małymi chłopcami u boku. Nie mają wątpliwości, że jeden to Charlie. Alison jest zszokowana. Mówi dziewczynom, że powinny już iść, bo jej ojciec zaraz wróci i obiecuje, że wyciągnie z niego, co oznacza to zdjęcie i je natychmiast poinformuje. 

Wracając do domów dziewczyny dostrzegają Andrew wychodzącego z posterunku policji. Aria idzie w jego stronę, ale chłopak nie chce z nią rozmawiać. Mówi, że cały czas starał się odszukać porwane dziewczyny. Oskarża Kłamczuchy o niesłuszne zrzucenie na niego winy i mówi, że chce już tylko skończyć szkołe i wyjechać. Podbiegają Toby i Lorenzo, oferując Andrew odwiezienie, ale ten odchodzi. Spencer przedstawia siebie i dziewczyny Lorenzo jako przyjacióki Alison, co denerwuje Toby'ego.

Aria jest załamaną sytuacją z Andrew. Zaczyna obwiniać się za to, co go spotkało. Hanna zauważa, że ludzie nadal będą je mieli za kłamczuchy i będą samotne, tak jak chciało "A". Przyznaje dziewczynom, w co kazał jej grać Charles. Kazał jej wybierać, którą z trzech przyjaciółek chce skrzywdzić, a Aria mówi, że jej kazał razić je prądem. W rzeczywistości jednak żadna nie była rażona prądem i "A' tylko z nimi pogrywał i chciał sprawdzić, czy będą w stanie krzywdzić się nawzajem.

Po powrocie do domu, Spencer napotyka czekającą na nią matkę, która mówi, że policja będzie je chronić, bo znów nie mają winnego. Twierdzi, że Andrew zeznał, że Kłamczuchy wplątały go w pułapkę, a on chciał tylko pomóc. Pyta też córkę, jak było w szkole, a Spencer twierdzi, że doskonale wie, że tam nie poszła. Zarzuca matce, że ta nie próbuje nic robić w sprawie "A". Mówi, że nie widzi szczęśliwego zakończenia tej historii i ucieka do pokoj.

Kiedy Hanna dobiera kolor ścian do pokoju,a Aria robi zdjęcia, Alison wkłada odnalezione zdjęcie do rodzinnego albumu. Kiedy Jason przychodzi pokazuje mu znalezisko. W tym czasie Spencer połyka tabletki nasenne zabrane Arii i wreszcie zasypia. Kiedy do domu wraca Kenneth, Alison i Jason od razu żądają od niego prawdy. Ojciec zgadza się na rozmowę, którą zza okna obserwuje zakapturzona postać.

Główne role Edytuj

Poboczne role Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Czytanie scenariusza odbyło się 1 kwietnia 2015.
  • Ten odcinek i poprzedni były nagrywane równocześnie.
  • Nagrywanie trwało od 2 do 21 kwietnia 2015.

MuzykaEdytuj

  • "Do Nothing" Casy Hurt - podczas rozmowy Arii z Ezrą w The Brew.
  • "Crystalize" Aaron Wright ft. Fleurie - Aria przegląda zdjęcia w The Brew i rozmawia o Andrew z Ezrą; Hanna rozmawia z dr Sullivan o Charlesie.
  • "Skipping Stones" Claire De Lune - Hanna wybiera kolor ścian; Aria robi zdjęcia; Alison pokazuje Jasonowi zdjęcie; Spencer bierze tabletki nasenne.

Galeria Edytuj

Zza kulis

Zdjęcia promocyjne Edytuj

Zapowiedzi Edytuj

Pretty Little Liars 6x03 CANADIAN Promo - "Songs of Experience"-000:29

Pretty Little Liars 6x03 CANADIAN Promo - "Songs of Experience"-0

Promo kanadyjskie (Tłumaczenie w opisie)

Pretty Little Liars 6x03 Promo - "Songs of Experience" - Season 6 Episode 03-000:20

Pretty Little Liars 6x03 Promo - "Songs of Experience" - Season 6 Episode 03-0

Promo (Tłumaczenie w opisie)

Pretty Little Liars 6x03 AUSTRALIAN Promo - "Songs of Experience"00:30

Pretty Little Liars 6x03 AUSTRALIAN Promo - "Songs of Experience"

Promo australijskie (Tłumaczenie w opisie)

Pretty Little Liars - 6x03 Sneak Peek 1 "Songs of Experience" - S06E0300:56

Pretty Little Liars - 6x03 Sneak Peek 1 "Songs of Experience" - S06E03

Sneak Peek #1 (Tłumaczenie w opisie)

Sneak Peek #2 (Tłumaczenie w opisie)

Sneak Peek #3 (Tłumaczenie w opisie)

NawigacjaEdytuj

Odcinki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki